Afinele si de ce sunt bune sa le includem in dieta noastra zilnica

Ce sa mananci ca sa ai mai multe fibre in alimentatie
august 13, 2019
Autodisciplina – secretul succesului
august 19, 2019

De fiecare data cand mananci o afina, gandeste-te ca mii de celule din corpul tau iti multumesc.

Ce este afina?  – o baca in forma de bobita neagra-albastruie, brumata, cu gust acrisor conform dexonline 😀  https://dexonline.ro/definitie/Afine

Cu un continut important de antioxidanti, afinele sunt fructe ce nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia zilnica, indiferent ca sunt consumate proaspete, congelate, sau sub forma de ceai.

Afinele, desi de mici dimensiuni, sunt bogate in substante nutritive, indeosebi in vitamina C si potasiu, dar si betacaroten – un precursor al vitaminei A. Acestea contin insa si complexul de vitamine B: B1, B2, B3, B5, B6. Beneficiile afinelor se datoreaza si continutului de fosfor, calciu, magneziu, fier, zinc si cupru.

Afinele mai contin in concentratie mare si cel mai puternic antioxidant din natura – resveratrolul, o substanta mult mai activa decat vitamina C, cu efecte antitumorale, anticancerigene si de crestere a imunitatii. Resveratrolul combate stresul oxidativ si protejeaza ADN-ul celular.

Beneficiile afinelor pentru mentinerea tineretii

Pentru ca sunt bogate in antioxidanti, afinele contribuie la protectia si fortificarea celulara si la protejarea colagenului. Antocianidinele continute intaresc capilarele si elasticitatea pielii, prevenind imbatranirea prematura a pielii. De asemenea, protejeaza de accidente vasculare cerebrale si de cele cardiace. Afinele sunt indicate in meniul de dieta, aferent tratamentului pentru ateroscleroza, inflamatii ale arterelor coronariene, varice si urmari ale infarctului.

Fortifica oasele si dintii Mineralele esentiale din acest fruct mic sunt utile pentru a proteja densitatea osoasa si sanatatea dintilor. De fapt, este indicat sa consumam afine pentru a imbunatati procesul de absorbtie al calciului si al vitaminei D, deoarece ele contin: Minerale (potasiu, fier, magneziu, zinc, mangan), Vitamina K

Afinele incurajeaza corpul sa elimine toxinele odata cu surplusul de apa, dar si sa metabolizeze mai rapid si intr-un mod diferit, astfel incat sa arda din depozitele pe care le are deja, mai mult decat din ce mananca pe moment.

Afinele regleaza tranzitul intestinal si ajuta in procesul fiziologic de detoxifiere

Bogate in fibre, afinele sunt importante si pentru sistemul digestiv, (contin aproximativ 4-5 grame de fibre intr-o de singura cana de afine). Daca le combini si cu cereale integrale si iaurt, deja ai o portie binemeritata de fibre, suficienta pentru o zi. Dupa cum ziceam in cadrul articolului de ieri pe care il puteti citi aici: https://duluana.ro/ce-sa-mananci-ca-sa-ai-mai-multe-fibre-in-alimentatie/

Fibrele, antioxidantii si alte substante active din afine lucreaza pe mai multe fronturi. In primul rand, regleaza digestia, echilibreaza flora intestinala si te scapa de probleme digestive ca indigestia, constipatia, diareea sau crampele. In al doilea rand, detoxifica rinichii, ficatul si colonul, sustinand regenerarea acestora si vindecarea lor in caz de intoxicatie sau infectie.

Afinele au capacitatea de a insanatosi celulele si de a distruge formatiunile cu risc tumoral. Flavonoidele din afine protejeaza tesuturile de efectele nocive ale radicalilor liberi.

Tot afinele pot reduce riscul de boli cardiovasculare si boli degenerative ale sistemului nervos. Au efecte benefice asupra hipertensiunii, reduc colesterolul, regleaza nivelul de zahar din sange, mentin sanatatea arterelor si a muschilor inimii. In plus, faciliteaza circulatia sangelui catre creier, imbunatatind astfel oxigenarea acestuia. Sustin regenerarea celulelor neuronale si stopeaza evolutia unor afectiuni cum sunt dementa sau Alzheimer.

Pe scurt, efectele benefice ale afinelor:

  • Sarace in calorii, insa bogate din punct de vedere al nutrientilor,
  • Proprietati antioxidante,
  • Proprietati antivirale si antibacteriene,
  • Sanatoase pentru ochi,
  • Reduc riscul de cancer.