De ce este important sa bei apa

Imbratisarea – exemplificarea perfecta a efectului fluturelui
mai 31, 2019
Daca vrei sa iti fie bine, alege-te pe tine!
iunie 4, 2019

Splash over bottle

Atunci cand te nasti, corpul tau este alcatuit din 75% apa. Cu alte cuvinte, ne nastem mai putin umezi ca o rosie (care are 94% apa), dar suntem mai hidratati decat bananele (care au 74% apa). Pe masura ce crestem si ne dezvoltam, incepem treptat sa ne uscam. Si cu cat traim mai mult, cu atat ne uscam mai mult. Mai exact, la doar un an dupa nastere, corpul unui bebelus contine apa in proportie de 65%, cu 10 procente mai putin comparativ cu un an in urma.

La maturitate, barbatii sunt 60% apa, iar femeile 55%. Cat despre persoanele in varsta, ele contin doar 50% apa.

Desigur, procentul de apa din corp variaza de la un individ la altul. De exemplu, cu cat esti mai musculos, cu atat esti mai „bogat” in apa.

In organismul uman, apa totala (60% din greutatea corporala) se repartizeaza in mai multe compartimente: Apa intracelulara (40 %) si apa extracelulara (20 %), aceasta la randul ei reprezentata de apa circulanta = intravasculara (4- 4,5 %), apa interstitiala (15 % – majoritatea legata in geluri) si apa transcelulara 1%).

Rolurile apei in organism sunt multiple, cele mai importante fiind:

  • rolul structural, ca si principal component al organismului
  • rolul de mediu de reactie pentru si interventia in toate procesele metabolice;
  • contributia la mentinerea homeostaziei (fiind esentiala pentru variate procese, ca absorbtia, transportul, difuzia, osmoza, excretia…);
  • rol in metabolismul macronutrientilor (din a caror degradare rezulta apa);
  • sursa de Ca, Mg, Na, K si alte substante utile pentru organism, dar uneori si de elemente nedorite (toxice, agenti patogeni…).

Creierul, plamanii, inima si rinichii contin cele mai umede tesuturi. Mai exact, aceste organe contin apa in proportie de 65%- 85% apa. Oasele, care sunt destul de uscate, contin si ele apa in proportie de 31%.

Un om poate rezista in medie 30 de zile fara hrana, dar numai 4-5 zile fara apa. Intervalul difera foarte mult in functie de starea de sanatate, varsta, efort fizic etc. dar in primul rand de temperatura mediului ambiant. La climat racoros se poate rezista peste o saptamana si chiar doua, in schimb la climat uscat si cald abia 2-3 zile.

Deshidratarea organismului determina un sindrom complex, ce afecteaza toate organele si sistemele si in final produce moartea prin diverse mecanisme. Apa poate fi ingerata de om ca atare, in forma de diverse bauturi sau prin intermediul alimentelor.

In medie, un adult ar trebui sa consume aproximativ 8 pahare de apa pe zi. De asemenea, un om pierde in medie, pe zi, echivalentul a 10 pahare de apa, in timpul respiratiei, atunci cand transpira si urineaza.

Este indicat sa bei apa calduta, deoarece aceasta grabeste metabolismul si arde caloriile.

FAPT: In momentul in care iti este sete, organsimul tau este deja deshidratat Tocmai de aceea este bine sa consumi apa de-a lungul zilei, chiar daca nu-ti este sete

Cea mai buna idee este sa bei doua pahare cu apa, imediat ce te-ai trezit. Iti va da un plus de energie, iar tensiunea ta va reveni la normal. De asemenea, tine minte ca sucurile indulcite sau ceaiurile nu te vor hidrata la fel de bine ca apa. Zaharul, la fel ca sarea, determina organismul sa piarda o cantitate mare de apa, doar pentru a elimina aceste substante.

Alt benefiu al consumului de apa este faptul ca metabolismul tau va fi sprijinit, iar tu vei avea o senzatie de satietate si vei manca mai putin. Tine minte sa bei apa cat mai des, in acest fel vei fi mai sanatos.

De ce atunci cand esti deshidratat te ingrasi si devii obosit?

  1. OBOSEALA. Apa este sursa de energie cea mai importanta pentru organismul tau. Deshidratarea incetineste activitatea enzimatica a corpului, iar acest lucru genereaza starea de oboseala si epuizare.
  2. TENSIUNE RIDICATA. Atunci cand organismul este hidratat, sangele este in proportie 92% compus din apa. Atunci cand cine sufera din pricina deshidratarii, sangele devine mai gros, mai dens, iar din acest motiv nu mai circula cum trebuie, cauzand o presiune ridicata.
  3. PROBLEME ALE PIELII. Deshidratarea impiedica eliminarea toxinelor prin piele, asa ca aceasta devine vulnerabila si predispusa la diverse afectiuni, inclusiv dermatite, psoriazis, imbatranire, decolorare, etc. https://duluana.ro/detoxifierea-importanta-pentru-sanatate-partea-5-pielea/
  4. COLESTEROL „RAU”. Atunci cand corpul este deshidratat va produce mai mult colesterol pentru a preveni pierderea apei din celule. Asa ca, daca te confrunti cu astfel de probleme, poate ar fi bine sa incepi sa consumi cel putin 2 litri de apa pe zi. Vei ramane surprins de rezultate. https://duluana.ro/detoxifierea-importanta-pentru-sanatate-partea-2-ficatul/
  5. AFECTIUNI ALE RINICHILOR. Atunci cand corpul este deshidratat, acumularea toxinelor si a deseurilor acide este in toi, iar bacteriile se dezvolta din plin, rinichii devenind astfel mai sensibili la inflamatii si infectii. https://duluana.ro/detoxifierea-importanta-pentru-sanatate-partea-3-rinichii/
  6. CONSTIPATIE. In momentul in care organismul sufera din pricina lipsei de apa, una dintre primele regiuni care sunt private de apa este colonul, asa ca nu este de mirare ca tot mai multi oameni sufera din pricina constipatiei. Vezi aici informatii despre detoxifierea organismului si importanta lui https://duluana.ro/detoxifierea-importanta-pentru-sanatate-partea-1/