Detoxifierea importanta pentru sanatate – Partea 2 – Ficatul

Detoxifierea importanta pentru sanatate – Partea 1 – Colonul
mai 16, 2019
Detoxifierea importanta pentru sanatate – Partea 3 – Rinichii
mai 20, 2019

Ficatul este centrul de reciclare al corpului. Acest organ sorteaza toxinele si le trimite catre organele specifice pentru eliminare. Daca se trimite catre un organ prea incarcat , atunci ficatul va redirectiona toxinele.

Ficatul este cel mai mare organ intern si este responsabil pentru peste 500 de functii ale corpului. Acesta proceseaza aproape tot ce ingeram, respiram sau absorbim prin piele. Joaca un rol important in digestie si metabolism, reglementand producerea, stocarea si eliberarea de zahar, grasimi si colesterol. Ficatul produce o varietate de proteine importante, incluzand enzime, hormoni si alti factori imuni. Iar in final joaca un rol principal in detoxifiere. Ficatul filtreaza organisme infectioase, alcool, metale grele, droguri si alte otravuri din sange in acelasi timp procesand si eliminand si alte produse secundare rezultate in urma metabolismului.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Ficat

Alcoolul este unul dintre factorii care dauneaza metabolismului ficatului. Cu toate astea, zaharul rafinat este considerat mai nociv pentru ficat decat alcoolul (ficatul sintetizeaza mai greu o bautura carbogazoasa decat o bere). De asemenea, grasimile trans – cele utilizate in industria alimentara pentru a prelungi perioada de valabilitate a unui produs (pe eticheta produsului scrie „hidrogenat”, „trans” si „partial hidrogenat”) – pot favoriza aparitia unor dezechilibre ale metabolismului hepatic daca sunt consumate pe termen lung.

Un punct forte si deosebit de important este faptul ca ficatul se poate regenera si o poate face foarte repede J. Ficatul se poate reface in 5 luni – Ficatul, foarte bine vascularizat, are o putere de refacere uimitoare, se reface complet in cinci luni si chiar mai repede. In cazul in care se indeparteaza prin operatie 70% din ficatul unei persoane, acesta va creste la loc, aproape in intregime, in numai doua luni. Pentru a ajuta ficatul sa intinereasca, se recomanda alimente bogate in acid folic si complexul de vitamine B. (lemn dulce, papadie, silimarina, suc de aloe, ulei de somon, lucerna, patrunjel, morcov, oregano, ginseng, armurariu)

Cu o alimentatie sanatoasa, putem sa stimulam regenerarea fiecarui organ.  Organismul nostru are uimitoarea capacitate de a se autoregenera. In fiecare clipa, celule din organismul nostru mor si altele noi se nasc. Bineinteles ca datorita celulelor ce compun organele si au durata de viata diferita asa si acestea se regenereaza in perioade diferite. De exemplu, celulele rosii parcurg un ciclu complet de viata in patru luni, cele albe, intr-un an. Pielea se schimba o data la 2-3 saptamani, colonul la 4 zile, oasele la 10 ani, insa o data la 7 ani, isi incheie procesul de regenerare toate celulele corpului.

Din pacate procesul acesta de regenerare se poate reduce sau incetini destul de mult datorita toxinelor acumulate datorita poluarii si a multor aspecte negative cu care intram in contact. Citeste mai multe despre cum din 7 in 7 ani suntem persoane noi J https://duluana.ro/din-7-in-7-ani-suntem-alti-oameni-despre-regenerarea-organelor/

Putem incerca totusi sa diminuam efectele negative ale poluarii asupra regenerarii corpului nostru prin intermediul unei alimentatii potrivite.

Ficatul este un organ extrem de important, cu multe functii esentiale unei vieti normale. Din acest motiv, trebuie incercata protejarea sa. Uite ce se recomanda sa mananci sau sa bei pentru protejarea acestuia:

CafeaCafeaua este una dintre cele mai bune bauturi ce pot fi consumate pentru a promova sanatatea ficatului. Consumul de cafea poate sa reduca riscul de aparitie al cancerului hepatic si are efecte pozitive asupra bolilor hepatice si a inflamatiei de la acest nivel. Cafeaua scade, de asemenea, inflamatia si creste nivelurile de glutation. Glutationul este un antioxidant ce neutralizeaza radicalii liberi nocivi din organism. Aceste beneficii par sa provina din capacitatea cafelei de a preveni acumularea de grasimi si de colagen, doi dintre markerii principali ai afectiunilor hepatice.

Avocado – Fructul de avocado este considerat una dintre cele mai bune surse de grasimi sanatoase, fiind un bun protector al ficatului.

Nuci – Nucile contin un aminoacid numit arginina ce ajuta ficatul in detoxifierea de amoniac. Nucile sunt bune si daca ai ficatul gras. Nucile mai contin si glutation si acizi grasi omega-3. Pentru ca ele sa-si faca efectul in organism, trebuie sa mananci nucile crude, naturale, sau usor coapte. Este indicat sa fie mestecate foarte bine pentru ca efectul sa fie unul mai rapid.

Peste pentru inflamatie – Pestii grasi, cum ar fi somonul, sardinele, tonul si pastravul, au un continut ridicat de acizi grasi omega-3. Acestia pot ajuta la imbunatatirea nivelului de grasime de la nivelul ficatului si reduce inflamatia.

Hidratarea – este esentiala pentru sanatatea ficatului Unul dintre cele mai bune remedii pentru protejarea ficatului este consumul de apa, intre sase si opt pahare zilnic, cel putin. In plus, o hidratare corespunzatoare a corpului permite, de asemenea, curatarea rinichilor.

Usturoi– Ajuta ficatul si, in special, enzimele sa scape de toxine. Usturoiul este bogat in seleniu si alicina (este si substanta sulfurica care ii da mirosul specific).

Turmericul – este un condiment cu proprietati anticancerigene si antiinflamatorii, un puternic antioxidant. Astfel, accelereaza procesul de detoxifiere, stimuland functiile vezicii biliare (fierea)

Morcovi si rosii –  Aceste doua legume sunt delicioase, dar sunt de ajutor ficatului si datorita flavonoidelor si beta-carotenului din compozitie. Sunt bune ficatului dar si altor organe precum pielea, mai ales vara cand razele UV sunt cele mai periculoase.

Sfecla rosie – bogata in flavonoizi, poate fi consumata cruda in salate, sau ca suc diluat cu apa

Crucifere – Legumele crucifere, precum varza, conopida, varza de Bruxelles si broccoli, sunt cunoscute pentru continutul ridicat de fibre si gustul lor distinctiv. Consumul acestor legume poate creste nivelurile de enzime hepatice cu rol in detoxifiere. De asemenea, legumele crucifere pot reduce stresul oxidativ si pot impiedica aparitia insuficientei hepatice. Varza de Bruxelles creste productia de glucozinati impotriva substantelor cancerigene. Sparanghelul este un bun diuretic, detoxifiant si elimina toate lucrurile rele din ficat. Fiind diuretic, el ajuta si rinichii. Varza ajuta la eliminarea toxinelor, astfel ca o supa de varza sau o salata sunt binevenite pentru ficatul tau.

Lamai – Ca si grapefruitul, lamaia si lime sunt bogate in vitamina C, ceea ce ajuta organismul sa scape de toxine. Astfel pentru a stimula functia ficatului poti bea dimineata, pe stomacul gol, apa cu suc de lamaie sau lime. Un pahar de apa calduta cu lamaie consumat in fiecare dimineata, pe stomacul gol, elimina toxinele din ficat, stimuleaza metabolismul si ajuta digestia, evitandu-se, astfel, constipatia.

Uleiul de masline – Acest ulei sanatos are un continut ridicat de acizi grasi omega-3. Este mai sanatos pentru gatit decat margarina, untul sau uleiul de floarea-soarelui. Uleiul de masline ajuta la scaderea nivelului de enzime hepatice si la controlul greutatii.

Verdeturile – de toate felurile, sub forma de salata sau sucuri de legume (1 pahar/ zi)