„Prea ocupat” – este un mit. Descopera placerea din sport si schimba-ti stilul de viata cu unul mai bun

De ce ne ingrasam? Zambeste – Exista solutii!
august 28, 2018
O sa reusesti – Nu renunta niciodata si o sa vezi cum renunta altii!
septembrie 3, 2018

Deoarece multe persoane imi spun in ultimul timp ca nu pot sa slabeasca pentru ca nu au timp sa faca miscare m-am gandit sa scriu cate ceva despre miscare si slabire.

Noi ca si constructie nu suntem facuti sa stam jos, in repaos ore intregi. Datorita evolutiei foarte rapide a tehnologiei si a diversificarii nevoilor acum suntem nevoiti sa stam.

Una din calitatile corpului nostre este aceea ca se adapteaza. Problema este ca avem nevoie de mii de ani de adaptare, iar evolutia tehnologiei este mult prea rapida. Asa a aparut obezitatea acum aproximativ 100 de ani si a devenit epidemica doar de vreo 50 de ani.

Nu mai putem sa fim la fel de activi fizic ca acum 200 d ani, dar putem sa optimizam fiecare in viata noastra cate ceva.

Este foarte clar ca miscarea are o multime de beneficii in cadrul unui stil de viata sanatos, chiar si atunci cand vrei sa slabesti sau sa te ingrasi dar din pacate nu este suficient. Adica indiferent de obiectivul pe care il ai, sa slabesti sau sa castigi in greutate, sa cresti masa musculara, fara o interventie corespunzatoare si corecta pe partea de alimentatie rezultatul asteptat nu va veni.

Ce iti aduce sportul atunci cand alegi si acest aspect in cadrul programului tau de slabit?

  • iti creste consumul caloric total, ceea ce inseamna un deficit caloric crescut – acest lucru iti permite ca deficitul energetic sa se bazeze mai putin pe regim alimentar si astfel sa poti manca si alimente preferate fara a considera „regimul” nutritional o corvoada
  • ajuta la metabolizarea grasimilor din depozitele adipoase – in special cele viscerale – practic grasimea este depozitata in corp sub forma de trigliceride. Aceste trigliceride trebuie incluse in circulatie prin intermediul unei lipaze. Atunci cand faci sport adrenaliza activeaza aceasta lipaza. Rezulta acid lactic care inhiba metabolizarea acizilor grasi in tesuturi. Deci cu cat faci un antrenament mai intens cu atat se produce mai mult acid lactic, astfel ca daca ai un tonus bun si o rezitenta buna la activitati aerobe poti sa rezisti mai mult astfel incat poti folosi mai mult grasimile ca si resurse energetica.
  • protejeaza masa musculara, ajuta la cresterea ei si limiteaza reducerea ratei metablismului bazal – Matabolizarea grasimilor se realizeaza la nivel musclar. Atunci cand alegi o scadere in greutate bazata doar pe alimentatie pierzi si masa musculara ceea ce attrage dupa sine scaderea ratei metabolice. Cu mai putin masa musculara ai o capacitate redusa de a face miscare si deci mai greu sa „topesti” grasimea.
  • o activitate ce presupune miscare iti aduce si beneficii in ceea ce priveste sanatatea cardiovasculara, iti reduce apetitul si iti ofera sanse mari de reusita pe termen lung

Cum poti sa consumi energie si ce inseamna efort fizic?

Multe persoane considera ca sfatul de a face miscare si de a consuma efort fizic presupune sa alerge la maratoane sau sa pedaleze sute de kilometrii sau de a petrece multe ore in cadrul unei sali de fitness.

Sunt foarte multe modalitati si tipuri de activitati pe care le poti alege, fiecare cu avantajele si dezavantajele. Important este sa experimentezi cat mai multe si sa alegi acele activitati care iti fac placere si e incadreaza in timpul si resursele tale materiale.

Poti alege sa faci antrenament acasa atunci cand ai timp, dar aici esti limitat in principal de spatiu, de vecinii care iti bat in calorifer ­čÖé si se plang la doamna administrator, de pastrarea constanta a motivatiei.

Poti alege sa alergi, sa mergi cu bicicleta, sa faci ore de aerobic – tae bo, sa faci arte martiale, sa participi la ore de pilates, yoga. Recomandarea mea este ca in functie de programul tau sa incerci sa incluzi cat mai multe si diversificate tipuri de activitati deoarece dupa cum am spus mai devreme corpul nostru se adapteaza si pentru a putea vedea o evolutie permanenta si a fi o versiune mai buna a ta va trebui sa diversifici antrenamentele.

Bineinteles ca moderatia este de baza si nu trebuie sa exagerezi :).

Dar si activitatile casnice te pot ajuta sa consumi calorii. Eu am vrut sa vad cam ce consum caloric am atunci cand fac activitati in casa si am observat ca am un consum caloric de aproximativ 40 de minute de aerobic la 60 de minute de activitate casnica. Bineinteles ca depinde si de tipul de activitate: facut curat in baie cam 300 calorii pe ora, facut curat in casa – cam 250 calorii pe ora, gatit (dar fara efort la framantat si rulat :D) – cam 150 calorii pe ora.