Saritul corzii face minuni pentru corpul tau

Daca vrei rezultate atunci fa sa se intample – Pas cu pas – Progres si nu perfectiune
septembrie 9, 2020
Decizii luate pe sistem emotional si consecintele lor – Dietele rapide pentru slabit nu sunt o decizie buna
octombrie 6, 2020

Atunci cand vrei sa ai un stil sanatos de viata si alegi sa faci miscare exista cateva exercitii care te pot ajuta mult mai mult decat iti poti imagina si pe care le poti exersa zilnic, saritul corzii fiind unul dintre acestea.

Citeste mai jos beneficiile acestui tip de exercitiu si poate as ate convingi sa incepi si tu de azi ­čśë

1. Saritul corzii iti intareste psihicul – la propriu, saritul corzii are un efect de intarire psihica.

Ca foarte multe dintre miscarile fizice cu mare repetitivitate, saritul corzii elimina stresul emotional, dezvolta puterea de concentrare si intareste vointa.

2. Saritul corzii iti dezvolta forta exploziva si iti tonifiaza muschii-

Atunci cand sari coarda nu-ti soliciti doar musculatura gambelor.Cand sari coarda, iti antrenezi toti muschii din corp. Pentru a executa acest exercitiu, trebuie sa iti folosesti musculatura superioara, abdominala si lombara. Coarda se misca datorita actiunii bicepsilor si a tricepsilor. Aceasta miscare constanta tonifiaza si fortifica muschii mai sus mentionati.

In acelasi timp, iti utilizezi muschii abdominali pentru a sari.

In realitate, pentru a avea un abdomen plat sau bine definit, trebuie sa apelezi la doua tipuri de exercitii: cardio si anti-extensie. Primele sunt foarte eficiente pentru arderea grasimilor si pentru indepartarea tesutului adipos, iar cele din urma intaresc musculatura si o fac mai puternica.
Sariturile cu coarda fac parte din prima categorie, fiind la fel de folositoare precum inotul sau alergarea. Mai mult decat atat, un antrenament de 15 minute de sarit coarda echivaleaza cu 30 de minute de jogging, in ceea ce priveste caloriile arse.

Saritul corzii iti antreneaza si musculatura picioarelor, miscarea coordonata a acestora generand tensiune musculara. Aceasta tensiune tonifiaza si fortifica cvadricepsii, fesele, bicepsii femurali si gambele.

In plus, o parte a acestor grupe de muschi sunt numiti si muschi ai reactiilor rapide pentru ca stau la baza capacitatii corpului de-a reactiona cu mare viteza (muschii abdominali au un rol urias in acest sens).

De asemenea, numarul mare de repetitii  presupuse de saritul corzii ofera forta exploziva corpului uman, un tip de forta mai greu de antrenat in salile de fitness.

3. Saritul corzii face minuni pentru postura corpului

Acest exercitiu iti obliga corpul sa stea intr-o pozitie corecta pentru a obtine echilibrul necesar executarii. Pozitia de echilibru necesara saririi corzii contracta musculatura spatelui si ofera o memorie corecta de arcuire pentru coloana vertebrala.

O postura corecta a corpului aduce beneficii extraordinare calitatii vietii noastre. De exemplu, simplu fapt ca stai drept inseamna un volum mai mare pentru cutia toracica, conditii mai bune de functionare pentru plamani si, intr-un final, o oxigenare superioara si  un tonus general mai bun pentru organism.

4. Stimuleaza circulatia sangelui

Unul dintre minunatele beneficii oferite de saritul corzii este stimularea circulatiei sanguine. Miscarile pe care trebuie sa le executam ajuta in mod direct sistemul circulator. Inima lucreaza mai mult pentru a pompa sangele catre fiecare regiune a corpului. Astfel, sangele este obligat sa circule prin toate arterele, reducand riscul de a suferi un infarct.

5. Sanatatea oaselor

Un alt beneficiu al saritului corzii este ca creste densitatea osoasa si previne, astfel, osteoporoza.. Cea mai mare imbunatatire poate fi vazuta la glezne si  solduri.

6. Saritul corzii te ajuta sa slabesti

Pe parcusul unei ore de sarit coarda poti arde pana la 700 de calorii! Mai mult decat atat, organismul tau va continua acest proces pentru cateva ore dupa ce ai facut efort, consumand energie si oxigen si imbunatatind procesele metabolice.

Pentru a slabi, insa, trebuie sa urmezi si o dieta echilibrata, sanatoasa!

7.Mareste capacitatea pulmonara

Cand sari coarda, plamanii tai primesc un plus de oxigen. Acest beneficiu este util daca te confrunti cu probleme respiratorii. Mai mult, saritul corzii iti creste rezistenta fizica, ceea ce inseamna ca vei putea sa te antrenezi mai mult timp fara a obosi.

De ce trebuie sa tii cont daca vrei sa te apuci de sarit coarda

 

  • O lungime buna a corzii: puneti un picior in mijlocul franghiei, manerele trebuie sa va ajunga la nivelul umerilor.
  • Adoptati pozitia corecta: bazinul in fata, intotdeauna pe linie cu varful picioarelor, cu o usoara indoire a picioarelor pentru a evita hiperextensia genunchilor.
  • Miscarea de rotatie a corzii trebuie sa fie produsa doar de miscarea incheieturilor.
  • Favorizati sariturile mici: sariturile prea mari va vor obosi repede si va veti pierde echilibrul.
  • Pentru ca exercitiul sa fie mai complex, exista corzi cu greutate pe maner sau puteti opta pentru greutati pe glezne.
  • Nu uitati sa alternati diferite exercitii pentru a va stimula formarea si pentru a evita plictiseala. Imaginati-va o serie de sarituri diferite pe o muzica care va motiveaza!