3 saptamani, 2 luni, 3 luni? – timpul ca sa dobandesti un obicei nou

Cum te ajuta pasiunea (hobby-ul) pe care o ai la construirea unei stari de bine si a echilibrului personal
noiembrie 8, 2019
Densitatea energetica: ce este ea si de ce este importanta?
noiembrie 22, 2019

Results Word Showing Score Result Or Achievement

Pentru ca in ultimul timp am observat ca oamenii din jurul meu nu mai au rabdare incerc sa scriu despre ce inseamna sa dobandesti un obicei nou pe care tu il consideri bun pentru tine.

Deprinderile stau la baza vietii noastre de zi cu zi si ne formeaza comportamentul. . Creierul este, pana la urma, principalul conducator si aliat al vietii noastre si este necesar pentru noi sa invatam cum sa ne folosim mai bine de el. Iar obisnuintele sunt un factor major in reusitele si esecurile noastre, asa ca cel mai bine este sa ne formam deprinderi benefice.

Cheia reusitei noastre de a face cu regularitate exercitii fizice, de a slabi, de a fi mai productivi si de a avea succes este intelegerea modului in care functioneaza deprinderile.

Am scris mai demult in articolul cum sa fac sa obtin rezultate si sa fie sustenabile la pasul 3: CREEAZA OBICEIURI SANATOASE! –

„Motivatia este ceea ce te determina. Obisnuinta este ceea ce te face sa mergi mai departe.” – Jim Ryan –

Motivatia este importanta, deoarece ea genereaza miscarea si schimbarea la nivel rational, dar motivatia nu va sustine rezultatele pe termen lung, obiceiurile o vor face.

Ce trebuie sa intelegem fiecare dintre noi este ca functionam foarte mult pe baza proceselor derulate la nivel inconstient si a automatismelor pe care le cream, de aceea daca vrem sa evoluam trebuie sa ne construim procese la nivelul subconstientului care sa ne ajute sa evoluam permanent. (de exemplu dupa ce am invatat sa mergem sau sa alergam sau sa mergem pe bicicleta care a fost un proces constient, ulterior aceste activitati le realizezi la nivel inconstient. Acum ma sui pe bicicleta si pedalez nu mai trebuie sa analizez ce presupune mersul pe bicicleta). Trebuie sa invatam sa folosim constientul pentru a crea procese bune la nivelul inconstientului. Asa este si cu procesul acesta de slabit si de creare a unui stil de viata sanatos. (incet incet trebuie sa iti creezi obisnuite care te forteaza sa devii o versiune mai buna a ta, respectiv mancat sanatos, citit, documentat, facut miscare sau sport lucruri pe care in timp le veti face insconstient ;). Gandeste-te ca, atunci cand ajungi  acasa mintea iti transmite inconstient ca mai ai de citit cateva pagini din cartea care te ajuta sa evoluezi, decat sa iti transmita ia o bere si uita-te la televizor sau pe facebook.). Decidem, analizam si nu renuntam la nivel constient urmand ca apoi la nivel inconstient sa creeam obiceiuri, impulsuri, control fiziologic in baza caruia sa actionam.  Citeste mai multe aici: https://duluana.ro/cum-sa-fac-sa-obtin-rezultate-si-sa-fie-sustenabile/

 Renuntarea la un obicei vechi inseamna formarea unui nou obicei.

Ideea este ca de la spalatul zilnic pe dinti pana la cafeaua de dimineata, cu totii avem zeci de obiceiuri care ne insotesc de-a lungul rutinei fiecarei zile.  Unele dintre ele sunt foarte bune – vizitele la sala sunt adesea incurajate -, insa altele ne fac rau, cum ar fi fumatul unui pachet de tigari pe zi sau comandatul de pizza la domiciliu prea des.

Se spune ca un obicei se formeaza in 21 de zile, dar totusi exista studii care spun ca perioada medie pentru a forma un nou obicei este de 66 de zile. Ideea este ca daca vrei sa dobandesti un nou obicei, vei avea nevoie de cel putin doua luni si nu ar trebui sa te panichezi daca trei saptamani nu ajung.

Pentru cei mai multi oameni, aceasta perioada de timp nu este suficienta asa ca trebuie sa dai dovada de perseverenta si te vei alege cu un obicei pe care il vei pastra fara efort.

„Este mult mai usor sa te apuci de o activitate noua decat sa opresti un obicei fara sa pui in locul sau un comportament care sa-l inlocuiasca. Acesta este unul dintre motivele pentru care materialele care te ajuta sa te lasi de fumat, cum ar fi guma cu nicotina si inhalatoarele, tind sa fie mai eficiente decat plasturii cu nicotina.”, spune neurosavantul Elliot Berkman.

Expertii sunt de acord ca nu exista o perioada standard pentru renuntarea la un obicei, iar reteta potrivita este un amestec de trasaturi de personalitate, motivatie, circumstante si obiceiul in chestiune.

Gandeste-te la un „obicei de inlocuire” pentru obiceiul la care vrei sa renunti, insa asigura-te ca este unul pozitiv – inlocuirea fumatului cu consumul de gustari este o capcana des intalnita, de exemplu.

Si ai rabdare! Cu cat mai lunga este perioada de timp in care ai avut acest obicei, cu atat mai greu iti va fi sa scapi de el.

„Obiceiurile indelungate sunt literalmente incrustate la nivel neuronal, asa ca ne determina in mod puternic comportamentul. Vestea buna este ca oamenii sunt aproape intotdeauna capabili sa dezvolte alt obicei atunci cand sunt constienti de obiceiul daunator si suficient de motivati ca sa se schimbe”, explica Berkman.

 

http://www.hopesandfears.com/hopes/now/question/216479-how-long-does-it-really-take-to-break-a-habit

http://repositorio.ispa.pt/bitstream/10400.12/3364/1/IJSP_998-1009.pdf

https://archive.org/stream/TheNewPsychoCyberneticsByMaxwellMaltz1/The%20New%20Psycho-Cybernetics%20by%20Maxwell%20Maltz%20%20(1)_djvu.txt