Ce inseamna sa fii „in forma”? Arde grasime si construieste muschi!

Vrei schimbare? Schimba-te! TU pe tine TE ;)
octombrie 10, 2019
Ceasul biologic controleaza ritmul circadian si ne influenteaza evolutia
octombrie 17, 2019

Pentru ca in ultimul timp am cam lasat un pic lucrurile la voia intamplarii si nu am mai avut grija de anumite aspecte pe care le stiu 😉 am obtinut un surplus de greutate din care multa sub forma de grasime. Vara si berea 😀 …

Nu este o mare problema deoarece inca ma incadrez in categoria Normal si a fost si un lucru asumat, deci asteptat astfel incat nu am intrat in panica, dar a venit momentul sa revin la a fi in forma si  a avea grija de corpul meu, asa ca mi-am propus ca in perioada urmatoare sa ard din aceasta grasime acumulata si sa incerc sa mai pun si ceva masa musculara.

Si pentru ca multa lume ma intreaba cum o sa fac asta m-am gandit sa scriu ce inseamna (parerea mea) sa fii in forma si ce am eu de gand sa fac pentru asta. Bineinteles ca fiecare din noi suntem unici drept pentru care fiecare alege ce si

cum sa faca atata timp cat intelege procesul si ce inseamna asta.

 

Bun, deci 🙂  dupa cum stim, cel putin la un nivel de incepator, grasimea si muschii sunt tesuturi diferite si pentru fiecare actiune dorita sunt activitati diferite pe care trebuie sa le intreprindem. De exemplu grasimea este compusa in mare parte din trigliceride in timp ce muschii sunt alcatuiti din miofibrile de natura proteica.

Atunci cand vrei sa arzi grasimea si sa pui masa musculara tu practic vrei doua lucruri care se resping la fel ca si magnetii. Tu vrei sa slabesti (arzi grasimea) si sa pui masa musculara (sa te „ingrasi”).

Ce este de facut in acest context?

In primul rand alege pe ce vrei sa te concentrezi prima oara, deoarece daca vrei sa arzi grasimea atunci un avantaj este de a fi intr-o stare catabolica prin deficit caloric (respectiv mananci mai putin decat consumi) si atunci corpul nostru foloseste grasimea pe post de combustibil si o arde 🙂

Atunci cand vrei sa pui masa musculara procesul este invers, respectiv mananci mai mult decat consumi si in special mananci proteina. In plus faci si antrenament de forta si asa corpul incepe sinteza proteinelor in muschi si construieste tesut muscular.

Se pot realiza ambele lucruri in acelasi timp?

In teorie: DA, respectiv doar daca esti supraponderal si nu ai  facut miscare niciodata. Adica cu cat ai mai multa grasime cu atat corpul tau are mai mult combustibil de ars si daca nu ai facut miscare niciodata si acum te apuci de antrenament atunci rezultatele pot aparea la inceput mult mai repede decat crezi.

In acest context aveti impresia ca  ca ati transformat grasimea in muschi, dar defapt, mai intai ai ars grasime, dupa care ai construit masa musculara in locul ei. Insa, pentru un sportiv de performanta sau o persoana care se antreneaza de cativa ani, acest proces este aproape imposibil iar rezultatele apar foarte greu.

Asa ca pentru mine este putin mai dificil dar ce pot face eu si apela ca si strategie nutritionala, pe langa antrenamentele obisnuite, este un deficit moderat (250-350kcal) de calorii si un aport de proteine de cel putin 1,5g/kg/corp/zi. Pentru cei ce se antreneaza de mai mult timp, este recomandat un aport de 2g/kg/corp/zi de proteine si un deficit mai mic, de 200kcal.