Platoul – un moment cheie foarte valoros in slabire

A venit toamna, …. ce sa faci ca sa nu te lasi prins in vraja depresiei de toamna
septembrie 5, 2019
Batonul proteic este o optiune buna pentru o gustare sanatoasa?
septembrie 11, 2019

Dont Give Up Notepad Showing Persist And Persevere

In ultimul timp multa lume ma tot intreaba ce sa fac sa mai plece kilogramele de la mine, pentru ca orice fac aceste nu vor sa mai plece.

Oricine a trecut printr-un program de scadere in greutate a experimentat la un moment dat o faza de platou, si anume o faza in care greutatea s-a incapatanat sa nu mai scada nici un gram.

Haideti sa intelegem ce este aceasta faza si cam ce ar trebui sa facem sa iesim din ea 🙂 . Principalul motiv pentru care apare aceasta faza este permanenta tendinta a organismului de mentine in echilibru raportul dintre aportul de energie si consumul de energie. Cu alte cuvinte, corpului nostru nu prea ii place sa scada in greutate. Dupa o scadere initiala, progresele se vor incetini si in cele din urma se vor opri, cu toate ca mentineti acelasi calorii si miscare.

Trebuie sa intelegem faptul ca Rezultatele nu vin niciodata intr-un mod liniar!si este un pas normal atat in sport cat si in procesul de slabire.

Platoul este un moment cheie si foarte valoros in slabire, fiind ceva natural si chiar un semn bun in procesul de slabire.

O data ce ai ajuns la platou, corpul tau are nevoie de undeva intre patru si opt saptamani sa se adapteze cu noua greutate si sa o considere pe aceasta noua greutate.

Daca te mentii la aceasta greutate, stabilesti un nou moment T0 si aceasta devine noua greutate de la care trebuie sa pornesti, practic corpul tau s-a acomodat schimbarii, a acceptat noua greutate si acum o considera o greutate normala. Daca faci fata acestor 8 saptamani sau a acestei perioade de platou si iti mentii greutatea fara sa te reingrasi, vei continua apoi sa slabesti mult mai usor.

Cum rezisti si ce faci sa depasesti aceasta faza?

In primul rand nu trebuie sa te panichezi si trebuie sa ai rabdare. Nu te descuraja si nu lasa emotiile negative sa te faca sa renunti. Regaseste-ti motivatia. Aminteste-ti de ce te-ai apucat de slabit: pentru sanatate, pentru frumusete, pentru o viata lunga si de calitate, pentru a te simti bine in propria piele.

Trebuie doar sa iti aduci aminte ca organismul tau are nevoie de timp de acomodare si sa stai departe de prajiturele, patiserii si fast food.

Apoi retine faptul ca solutiile de convingere a acului cantarului nu au nicio legatura cu infometarea, ci necesita miscare, controlul emotiilor, motivatie, hidratare si somn.

Ce sa faci?

1: Recalculeaza-ti necesarul caloric deoarece daca ai slabit si mananci la fel ca atunci cand aveai mai multe kilograme nu ai cum sa mai slabesti, asa ca scade putin marimea portiilor. Cu cat slabesti mai mult, cu atat descreste si metabolismul tau. Este normal sa-ti scada si metabolismul atunci cand masa corporala devine mai mica- corpul tau are nevoie de mai putina energie ca sa mentina o greutatea corporala mai mica.

2: Este momentul sa cresti intensitatea antrenamentelor. Desi nutritia este cel mai important factor atunci cand ajungi la platou, daca vei creste intensitatea antrenamentelor, nu vei avea decat rezultate mai bune si ar putea sa fie exact acel extra-imbold de care are nevoie corpul tau pentru a trece peste un platou.

Perseverenta in antrenamente este mai importanta decat alegerea unor rutine diferite de sport in fiecare saptamana. Fara a avea perseverenta si continuitate, nu iti vei putea da seama daca exista progrese sau daca e nevoie sa cresti in intensitate antrenamentele.

Poti creste intensitatea antrenamentelor crescand greutatile cu care lucrezi, adaugand exercitii noi sau adaugand cate o serie exercitiilor pe care deja le executi. Nu trebuie sa le faci pe toate odata, alege una dintre variantele de mai sus, iar cand ajungi la un moment de platou sau simti ca ai progresat si este nevoie sa faci o schimbare, alege iar una dintre variantele de mai sus.

3.Cicleaza caloriile: daca ai tinut dieta mai mult de o luna, pentru a preveni raspunsul de infometare al organismului, ai putea incerca ciclarea caloriilor. Incepe prin a alterna 3 zile cu numar scazut de calorii ingerate cu o zi cu numar crescut de calorii ingerate. Mai poti incerca si ciclarea carbohidratilor, astfel ai putea avea 3 zile cu carbohidrati putini si una cu un numar mare de carbohidrati, si tine cont si de zilele in care ajungi la antrenament sau la sala. De aceea ar fi recomandat sa te sfatuiesti sau sa apelezi la o persoana cate te poate indruma corect

4. Introdu mai multe fibre in dieta

Am mai scris despre importanta fibreor in alimentatie. Daca vrei sa iti aduci aminte citeste aici: https://duluana.ro/fibrele-alimentare-un-prieten-bun-pentru-o-alimentatie-sanatoasa/

Regleaza glicemia si tranzitul intestinal, prelungind si senzatia de satietate. Consumul alimentelor bogate in fibre iti va „reactiva” dieta cand atingi faza de platou, in special daca introduci in meniul zilnic macar 30 g de astfel de nutrienti. https://duluana.ro/ce-sa-mananci-ca-sa-ai-mai-multe-fibre-in-alimentatie/

5. Daca totusi faci aceste lucruri si rezultatele nu apar apeleaza la consult medical si vezi daca nu ai anumite deficiente sau probleme de care nu erai constient

Procesul de slabire nu este unul usor. Atunci cand incepi sa mergi pe acest drum, nu uita ca, daca alegi sa continui sa mergi, oricat de incet, vei ajunge la destinatie. Mai bine spus- slabirea este un maraton, nu un sprint. Inarmeaza-te cu rabdare, vointa si motivatie si vei obtine rezultate